3000620557 |
Currículum i avaluació competencial per àmbits (lingüístic) |
2019-2020 |
Curs semipresencial. Secundària Obligatòria |
|
|
|
15/10/2019 - 23/1/2020 (30 hores) de 16:00h a 19:00h |
|
CRP del Baix Llobregat V |
|
Almogàvers s/n (Cornellà de Llobregat)  |
|
|
Format |
Semipresencial |
Sincronicitat |
Mixt |
Organització |
Servei de Currículum de Secundària i Batxillerat
|
| |
|
|
| |
Accessos |
Veure plànol
|
Tipus activitat |
CALI Currículum i avaluació competencial per àmbits (lingüístic)
|
| |
Inscripció |
12/09/2019 - 27/09/2019 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
- La versatilitat entre els postulats del currículum per competències i la didàctica d’aula: dimensions, competències, continguts clau i criteris d’avaluació, al servei de les metodologies d’aula per assolir coneixements funcionals, amb sentit i transferència.
- Pràctica reflexiva compartida que vinculi la praxi didàctica amb la fonamentació pedagògica, per incidir en un canvi de perspectiva docent que se centri en l’alumnat i la contextualització del que s’ensenya i s’aprèn.
- Model de formació del professorat fonamentat en la participació activa i la iniciativa personal que combini el treball individual i el col·laboratiu per aprendre entre iguals (replicant formats d’aprenentatge competencial a l’aula).
|
| |
Objectius |
1. Analitzar els documents prescriptius i orientatius del currículum per reflexionar de forma compartida sobre les implicacions educatives de l’aprenentatge per competències.
2. Aprendre a utilitzar les eines que aporta l’avaluació formativa i formadora a partir de la gestió de formats d’aprenentatge interactius i participatius.
3. Capacitar el professorat i afavorir la consciència de mètode didàctic per incentivar l’aprenentatge competencial i reflexiu de l’alumnat per dotar-lo de significat, sentit i transferència
4. Identificar i aplicar estratègies que facilitin l’atenció a tot l’alumnat i la gestió de la complexitat social i emocional de l’aula.
5. Programar, dissenyar i aplicar recursos didàctics en el context del currículum per competències, integrant l’avaluació com un element rellevant des de la reflexió i la consciència de mètode didàctic.
6. Configurar un perfil de competències didàctiques com a resultat de les demandes del currículum per competències i el context educatiu en què s’ha d’implementar.
|
| |
Continguts |
- Els documents curriculars: Decret de Currículum (187/2015), documents de competències bàsiques i transversals, “El Currículum competencial a l’aula”, “Avaluar per aprendre”.
- Desplegament del currículum: programació de la matèria, disseny d’unitats i seqüències didàctiques, activitats, eines per a l’avaluació competencial.
- Àmbits transversals del currículum.
- Mètodes didàctics competencials i reflexius centrats en els aprenents i la funcionalitat dels continguts.
- Gestió social i emocional de les dinàmiques d’aprenentatge a l’aula.
- Formats d’aprenentatge i estratègies per atendre tot l’alumnat.
- Configuració d’un perfil de competències didàctiques.
|
| |
Formador/a |
Santiago Moll
|
| |
Avaluació |
- Assistència al 80% de les sessions presencials.
- Realització i validació de les tasques de les sessions no presencials.
- Realització del qüestionari de satisfacció.
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència a les sessions presencials i participació en la part pràctica.
|
| |
Persones destinatàries |
Professorat de secundària de tots els ST, preferentment docents amb responsabilitats en càrrecs de coordinació d’àmbits curriculars o equips de professors.
|
| |
E-mail |
formaciocurriculum@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimarts |
15/10/2019 |
1600 |
1900 |
Sessió 2 |
dimarts |
29/10/2019 |
1600 |
1900 |
Sessió 3 |
dimarts |
12/11/2019 |
1600 |
1900 |
Sessió 4 |
dimarts |
26/11/2019 |
1600 |
1900 |
Sessió 5 |
dimarts |
10/12/2019 |
1600 |
1900 |
Sessió 6 |
dilluns |
14/01/2019 |
1600 |
1900 |
Sessió 7 |
dijous |
23/01/2020 |
1600 |
1900 |
|
| |